22 november 2011

Fem dagar innan advent.

Nu är det bara 5 dagar kvar till första advent! För att komma i rätt stämning har jag idag börjat lyssna på P4 - Bjällerklang, en radiokanal som endast spelar julmusik. Ja tack!

Igår fick jag besked om att Robi ska fira jul med oss på Vikbolandet. Det kommer bli hur bra som helst!

Idag har jag varit nere på byn, var i garnbutiken och shoppade loss. Det var en stor och rymlig butik. Jag har dock blivit bortskämd med servicen man får i butiken som jag och mamma brukar gå till i Norrköping. Här fick man klara sig själv. Men jag fick det jag letade efter så jag är nöjd ändå.

Så nu kan jag avsluta ett av alla miljoner julprojekt som jag håller på med. Hoppas att något av dem kommer bli färdigställt innan jul, annars kommer det ju fler jular. :)

Jag hade också tänkt att köpa en tomtelykta på coop. Men när jag kom dit och skulle välja, var alla missfärgade på olika ställen. Sen hittade jag en liknande på inredningsbutiken som ligger bredvid, men den kostade 500 kronor mer. Så, nej tack.

I fredags hittade jag dock en jultidning på coop. Så nu är det bara att fokusera på att komma i rätt stämning, trots snöns lysande frånvaro.

Full med pyssel, recept och tips inför jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar