13 november 2011

En söndag två veckor innan advent.

Idag har jag gjort mitt allra bästa för att njuta av helgens sista dag. Det har jag lyckats ganska bra med tycker jag såhär i efterhand.

Jag var ute gick med hundarna i skogen. Det var lite kallt men mest mysigt. Jag är så tacksam att jag har hundarna, utan dem skulle jag (nästan) aldrig gå ut i skogen, och framför allt inte när det är närmare 0 än 20 grader ute. Idag gick jag och lyssnade på P3 där de spelade upp Digilistan. Det kändes som varannan låt var från Så mycket bättre - så väldans mycket bättre blir det faktiskt inte. 


                
Jag blev så glad när jag såg den här åkern. Ful och lerig men med massa fina blommor!


Tallar..
Det här är mitt favoritställe i skogen. Tycker det ser så häftigt ut.






















































Väl hemma eldade jag och fixade lite. Senare på eftermiddagen var det bara att säga hej då till tjejerna och styra bilen mot sydligare breddgrader. Vimmerby kändes ovanligt långt bort idag. Kändes som att jag aldrig skulle komma fram. Men det berodde nog på att det var länge sen jag körde hit i mörker, tappade bort mina landmärken lite.

I bilen satt jag och myslyssnade på P3 (som alltid nu för tiden..) och åt Marianne-godisar. De godisarna är så juliga de kan bli utan att räknas som julgodis tycker jag. Jag har som regel att inte förtära något juligt innan1 december eller första advent beroende på vilket som förefaller först. Och Idag är det bara två veckor kvar till 1a advent! Då ska det ätas pepparkakor och drickas julmust vill jag lova! <3

Så efter lite om och men sitter jag nu i mitt rum i A-huset. Väntar på att klockan ska slå 20.00 så att Vem kan slå Filip och Fredrik kan börja. Har aldrig varit med om ett program som har så många reklamavbrott dock.. Önskar att det sändes på SVT, det skulle säkert bli en halvtimme kortare.

Här kommer före- och efterbilderna på klippningen, vad tycks?
Före. En liten Stig-Helmer-fjong fick vara med också.

Efter. Har lite mössfrisyr nu, men man ser ju upplägget iaf.















































 Där med tackar jag för mig och önskar en fortsatt trevlig söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar