14 november 2011

En dag som en dag vilken som helst.

Vi fick äntligen tillbaka provet i sociologi som vi gjorde innan höstlovet idag. Jag fick godkänt, och blev så glad! Har varit så orolig över det där provet i flera veckor nu, känns så skönt att äntligen kunna slappna av lite. I några dagar till iaf, innan nästa arbete ska in.
Efter skolan gick jag hem och satte mig direkt och skrev på arbetet. Sakta men säkert går det framåt. Idag känns det lite mer hoppfullt om att jag kommer hinna bli klar till på fredag. Men vi får se hur det blir med den saken, lovar inget.
Tycker inte om gubbar som får betalt per sida när de ska skriva en bok...


Idag tog jag också det sorgsna valet att inte medverka i årets luciatåg på skolan. Men jag överlever nog. Kan ju faktiskt vara skönt att vara publik någon gång också, kommer inte ihåg när det hände sist.

Annars har vi inte gjort så mycket mer idag. Förutom att vi har delat ut diplomen till de duktiga deltagarna i ettan som genomförde vår vandring i september.

Här kommer några bilder från vandringen som jag tog.
En skog som hade brunnit, mycket häftigt!



















Även fast det var två månader sen vandringen var känns det inte som att det har hänt så mycket rent vädermässigt. Men det löser sig tids nog.

Hej då.

2 kommentarer:

  1. Mycket fin blogg Aina!
    Är det 2 månader sen vi genomförde vandringen?? Tiden springer iväg nu! Men snart är det första advent..
    Håller med dig ang provet! Skönt att kunna släppa den delen, nu är det bara hemskrivning, debatt och slutreflektion kvar! Jippie!!!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Linda!
    Ja! Första advent, hur mysigt som helst! Och då är det bara en vecka kvar till Stockholmsresan :)

    Nu slutspurtar vi bara "lite" kvar av sociologin, klara vi hur lätt som helst! ;)

    SvaraRadera