12 juli 2012

Spotlight

I går var hela min familj på Smultronstället. Vi har blivit några stycken, hela tolv. Det är inte så pjåkigt..

När vi kom till Söderköping var det ganska dåligt väder. Jag trodde att det inte skulle vara så mycket besökare på glasscafét. Ack så fel jag hade. Jag kollade aldrig på klockan men jag misstänker att vi fick stå i kö i närmare en halvtimme. När vi stod i kön kom även ett vältajmat regn, så att man blev lite extra glassugen. Men vi blev till slut tilldelade ett bord som stod inomhus, tack och lov.















Det var lite knepigt att få med alla på en bild, men här är de i alla fall. Familjen Bengtsson/Berg/Tingberg, den bästa man kan tänka sig!
























Jag valde en glass som hette Spotlight. Det var också min examenspresent av mamma och pappa, tack tack :)
Den var fantastiskt god! Det var passionsfrukts-, melon- och ananasglass med grädde (som jag byte ut mot mjukglass) och mangorippel. De flesta glassarna på Smultronstället har oftast ett tema så att det bara är en smak på hela glassen. Som till exempel Mary Poppins som är polkagrisglass varvat med polkagrisar och så får man en polkagrisklubba till. Jag brukar vara ganska trött på polkagris efter halva den glassen. Så var det inte med den här. Den var god hela tiden, och jag fick skrapa ur skålen för att inte missa något av det goda!
Jag vet helt klart vilken glass jag ska välja nästa gång jag är där..



En liten parentes..

I dag när vi åkte igenom Söderköping igen såg vi något konstigt längs vägkanten..















Snö (hagel) i juli, jo men absolut..

1 kommentar:

  1. Lyllos dig att äta glass på smultronstället! Det såg riktigt mumsigt ut :) Hoppas du hade det trevligt med alla familjemedlemmar! Kan tänka mig att ni hade full fart med Adelinn och Lydia :)

    SvaraRadera